تاریخچه مختصری از قشم و آب و هوای آن

قدمت این جزیره به دوران مادها باز می گردد.این جزیره پس از اسلام تحت تسلط خلفای مسلمان در آمد اما بعد ها حکومت های دیگری بر سر کار آمدند و در طی دوران این جزیره مورد توجه بازرگانان اروپایی قرار گرفت. جزیره قشم به تصرف پرتغالی ها درآمد و سالهای طولانی تحت سلطه آنان بود اما به همت امام قلی خان سردار سپاه شاه عباس صفوی بازپس گرفته شد.اما در اواسط دورن قاجار این جزیره تحت سیطره انگلیسی ها در آمد اما مجدد به ایران باز گردانده شد.

آب و هوای قشم

آب و هوای قشم گرم و مرطوب است در فصول مختلف دمای هوا بسیار متغیر می باشد.کم کم هوا از خرداد ماه شروع به گرم شدن می کند، در سه ماه تابستان به اوج خود می رسد.اما بهترین زمان سفر با تور لحظه آخری قشم اواخر زمستان و فصل بهار می باشد.

قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج همیشه فارس و همچنین یکی از رویایی ترین آن ها همواره گردشگران بسیاری را از سراسر ایران و بخصوص از طریق تورهای قشم به خود جذب می کند. جزیره قشم در چند دهه اخیر ظرفیت ها و زیر ساخت های گردشگری خود را ارتقا داده است و به همین دلیل توانسته است که در کنار جزیره کیش ظرفیت بالای گردشگری این منطقه گرمسیری کشور عزیزمان ایران را رقم بزند و زیبایی های خود را بیش از پیش به مردمان سرزمین پارسی بشناساند. این جزیره که حدود 1.419 کیلومتر مربع وسعت و حدود 40 هزار نفر جمعیت دارد به دلیل جاذبه های فراوان، کم نظیر و بکر در کنار امکانات گردشگری مطلوب، مردمان مهمان نواز، آداب و رسوم اصیل و و غذاهای محلی خوش طعم و متنوع فرصتی بی نظیر را برای حضور سلیقه های مختلف گردشگران فراهم کرده است.

اگر بخواهیم به جاذبه های طبیعی قشم اشاره کنیم، می‌توان از؛ جزایر ناز، جزیره هنگام، جزایر مرجانی، جزیره هرمز، جزیره لارک، غار نمکدان، غار خربس، جنگل های دریایی حرا، دره تندیس ها، بام قشم، کاسه سلخ، چشمه گوری قشم، چشمه کارگه قشم، تنگه چاهکوه و دره ستارگان نام برد. همچنین اگر به جاذبه های مذهبی، فرهنگی، تاریخی و تفریحی علاقه مند هستید باز هم چشم، مقصدی کم نظیر برای شما است و از جمله این جاهای دیدنی می توان به؛ مقبره سیدان، مسجد و بقعه شیخ برخ، مقبد بی بی مریم، قلعه پرتغالی ها، روستای لافت، تپه تاریخی کولغان، پارک کروکودیل قشم، آکواریوم قشم، پیست سافاری قشم، ساحل بنانا سواری قشم و همچنین امکانات تفرحات آبی و مراکز خرید متنوع اشاره کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ پنج شنبه 28 فروردين 1399 ] [ 17:17 ] [ فردا تور ]
[ ]